کلیسای بدخهم (بیت لحم)

۱۳۹۷/۸/۱۰ پنج شنبه
(0)
(0)
کلیسای بدخهم (بیت لحم)
کلیسای بدخهم (بیت لحم)

کلیسای بدخهم (بیت لحم) که به نام زادگاه حضرت عیسی مسیح (ع) بیت اللحم یا اورشلیم نام گذاری شده است از جمله آثار دوران صفوی در ایران است. این کلیسای بسیار زیبا در شهرستان اصفهان و در خیابان نظر شرقی از خیابان های محله جلفا اصفهان واقع شده است.

کلیسا بدخهم

 

این بنا در سال 1628 میلادی توسط خواجه پطروس ولیجانیان تاجر نامدار دوران صفوی ساخته شده است از مشخصه های آن میتوان به ارتفاع ساختمان و گنبد آن اشاره کرد، این کلیسا صاحب بزرگترین گنبد در میان کلیساهای جلفا اصفهان می باشد. معماری داخلی کلیسای بدخهم به سبک کلیساهای ارمنی است و از نمای خارجی نشانگر معماری ایرانی می باشد. این کلیسا دارای گنبدی دو لایه است که سطح داخلی آن با آب طلا تزیین شده است.

کلیسای بیت لحم

دیوارهای داخلی این کلیسا پوشیده شده با گچ است و از نقاشی های آبرنگ با موضوعاتی برگرفته از کتاب مقدس انجیل برای طراحی استفاده شده است، برای طراحی داخلی کلیسا از کاشیهای هفت رنگ با زمینه نیلی و آبی استفاده شده، دیوارها و گنبد کلیسا از تزئینات و نقاشی رنگ روغن زیادی بهره برده است ، تصاویر نقاشی شده بسیاری که گویای داستانهایی از کتاب های عهد عتیق و جدید میباشد وجود دارد.

کلیسای بدخهمکلیسای بیت لحم

instagramtelegram
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری آرمان سیر آوا می باشد