10تا از کوچکترین کشورهای دنیا

۱۳۹۷/۹/۱۱ یکشنبه
(0)
(0)
10تا از کوچکترین کشورهای دنیا
10تا از کوچکترین کشورهای دنیا

آیا دوست دارید به کشوری سفر کنید و در طول چند روز با تمام مردم آن ارتباط برقرار کنید و اقوام و آداب و رسوم آنان را ببینید؟ شاید فکر کنید که این کار امکان پذیر نیست اما برای ممکن شدن این کار کافیست تا مطلب زیر را به صورت کامل مطالعه نمایید و در نهایت برای سفر به این مقاصد با مشاورین آرمان سیر آوا تماس بگیرید. حال با 10 عدد از کوچکترین کشورهای جهان آشنا میشوید.

1-واتیکان (Vatican)

واتیکان

  • جمعیت: ۴۵۱

واتیکان، محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک های جهان و مرکز کلیسای کاتولیک است و در واقع یک کشور مستقل به حساب می آید. واتیکان درست در دل شهر رم ایتالیا قرار گرفته و به این ترتیب کشوری کوچک در یک کشور دیگر به حساب می آید! جمعیت این کشور حدود ۴۵۱ نفر است و به این ترتیب در صدر لیست کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت قرار می گیرد. شهر-کشور واتیکان کوچک ترین کشوری است که در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می شود و این کشور با قوانین و مقررات خاص خود اداره می شود. جالب است بدانید که جمعیت واتیکان در طول روز به ویژه در ایام پرگردشگر به دلیل ورود توریست ها سه یا چهاربرابر می شود! از جمله دیدنی های این کشور کوچک می توان به میدان سنت پیتر، کلیسای سیستین و کلیسای سن پیر اشاره کرد.

 ۲- تووالو ((Tuvalu

تووالو

  • جمعیت: ۱۰۶۴۰

کشور تووالو کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است که با حدود ده هزار نفر جمعیت دومین کشور در فهرست کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت قرار می گیرد. این جزیره بین هاوایی و استرالیا قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا مسافران زیادی برای تفریح و استراحت این کشور کوچک را انتخاب کنند. این کشور کوچک در سال ۲۰۰۰ به عضویت سازمان ملل متحد درآمد و به عنوان یکی از کوچک ترین کشورهای جهان شناخته می شود. این کشور جزیره ای آداب و رسوم و حتی ورزش های خاص خود را هم دارد و ورزشی ملی و سنتی به نام کیلی کیتی در این کشور وجود دارد که شبیه به کریکت است. تووالو مستعمره انگلستان بوده و هنوز هم تحت سلطه ملکه انگلیس، الیزابت دوم قرار دارد و پرچم انگلیس همچنان در سمت چپ پرچم رسمی این کشور به چشم می خورد.

۳- نائورو ((Nauru

نائورو

  • جمعیت: ۱۱۳۴۷

لیست کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت بدون نام بردن از کشور جزیره ای و دوردست نائورو تکمیل نمی شود. این کشور در اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته و یکی از دورافتاده ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. جالب است بدانید که در جریان جنگ جهانی دوم این کشور جزیره ای دورافتاده هم از آسیب در امان نبود و توسط ژاپنی ها بمباران شد و خسارت های قابل توجهی به این کشور وارد شد. جدیدا مردم این کشور به خاطر اضافه وزن بالایشان هم شهرت پیدا کرده اند و لقب چاق ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده اند. این کشور شرکت هواپیمایی رسمی خود را دارد که نائورو ایرلاینز نامیده می شود و هواپیماهای این ایرلاین از تنها فرودگاه کشور به مقاصدی مثل بریزبن استرالیا پرواز انجام می دهند. نائورو کوچکترین جمهوری مستقل جهان هم محسوب می شود! توریست ها برای بازدید از این کشور کوچک لازم است از چند هفته قبل هماهنگی های لازم را انجام بدهند.

۴- پالائو ((Palau

پالائو

  • جمعیت: ۲۱۰۹۷

مورد بعدی در لیست کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت باز هم یک کشور جزیره ای است که باز هم در اقیانوس آرام قرار گرفته است. این کشور کوچک در شرق کشور فیلیپین قرار گرفته و با توکیو ۳۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد. جمعیت پالائو کمی بیش از بیست و یک هزار نفر است که در بیش از ۳۴۰ جزیره کوچک و بزرگ زندگی می کنند. به عبارتی دیگر اگر جمعیت این کشور را به طور مساوی بین جزایر تقسیم کنید در هر جزیره تنها ۶۲ نفر زندگی می کنند! با این حال، در عمل این گونه نیست و برخی از جزایر سکنه کمی دارند یا حتی بدون سکنه هستند. کشور پالائو مقصد محبوبی برای گردشگران ماجراجو به حساب می آید و ساختمان ها و بناهای تاریخی باشکوهی در نقاط مختلف این کشور وجود دارند که بازدید از آن ها هم خالی از لطف نیست.

۵- سن مارینو ((San Marino

سن مارینو

  • جمعیت: ۳۳۲۸۵

خب، سرانجام از جزایر دورافتاده خلاص می شویم و به کشوری می رسیم که کاملا توسط کشوری دیگر احاطه شده است. کشور سن مارینو در جنوب اروپا و در شبه جزیره ایتالیا قرار گرفته و از بسیاری جهات حائز اهمیت است. این کشور علاوه بر این که یکی از کوچک ترین کشورهای جهان است، اولین کشور دنیا با حکومت جمهوری هم به حساب می آید. قانون اساسی سن مارینو در سال ۱۶۰۰ تدوین شده و قدیمی ترین قانون اساسی ملی در جهان است که هنوز هم اجرا می شود. در جریان جنگ جهانی اول و زمانی که ایتالیا به کشورهای اتریش و مجارستان اعلام جنگ کرد سن مارینو بی طرفی خود را حفظ کرد. همین موضوع باعث ایجاد اختلاف هایی بین ایتالیا و سن مارینو شد و بسیاری معتقد بودند که این کشور کوچک پناهگاه جاسوسان اتریشی شده است.

۶- موناکو ((Monaco

موناکو

  • جمعیت: ۳۷۶۲۳

هیچ کس دقیق نمی داند که آیا کشور کم جمعیت و کوچک موناکو پادشاهی است یا جمهوری است. با این حال این کشور یا جمعیتی بیش از سی و هفت هزار نفر یک شبه جزیره-کشور مستقل است که در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است. جالب است بدانید که مساحت این کشور حدود ۲ کیلومتر مربع است و به این ترتیب یکی از پرتراک ترین جمعیت های دنیا را دارد. مردم موناکو به زبان فرانسوی صحبت می کنند و واحد پول رسمی این کشور هم یورو است. این کشور هیچ مالیاتی از مردمش دریافت نمی کند و به دلیل قوانین آزاد مالیاتی بهشتی برای توریست ها و ثروتمندان سرتاسر دنیا محسوب می شود.

۷- لیختن اشتاین ((Liechtenstein

لیختن اشتاین

  • جمعیت: ۳۷۸۱۵

لیختن اشتاین یکی از دو کشوری در جهان (در کنار ازبکستان) است که توسط دو کشور سوئیس و اتریش احاطه شده است. این کشور هم مثل موناکو در قاره اروپا قرار گرفته و یکی از کشورهای ثروتمند و مرفه جهان به شمار می رود. پایتخت شاهزاده نشین لیختن اشتاین شهر فادوتس و بزرگ ترین شهر این کشور، شهر شان با پنج هزار نفر جمعیت است. لیختن اشتاین یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد است و با سودآوری بالایی که از صنایعی مثل گردشگری، بانکداری و تولیدات مختلف دارد یکی از بهترین و بالاترین سطوح زندگی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

۸- جزایر مارشال ((Marshall Islands

جزایر مارشال

  • جمعیت: ۵۳۰۶۶

جمهوری جزایر مارشال کشوری مستقل در اقیانوس آرام است که از بیش از ۱۰۰۰ جزیره تشکیل شده است. البته اکثر این جزایر خالی از سکنه هستند و جمعیت این کشور در چند جزیره متمرکز شده است. کشور مارشال یکی از کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت است و نزدیک به خط استوا در اقیانوس آرام قرار گرفته است. این کشور به عنوان کشوری مستقل عضو سازمان ملل متحد است و جمعیت آن بیش از پنجاه و سه هزار نفر است که از این تعداد، ۲۸۰۰۰ نفر در جزیره ماجورو، پایتخت این کشور زندگی می کنند.

۹- سنت کیت و نویس ((Saint Kitts and Nevis

سنت کیت و نویس

  • جمعیت: ۵۴۸۲۱

آخرین مورد در فهرست کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت که معرفی می کنیم کشور سنت کیت و نویس است. این کشور با اسم عجیب و طولانی که دارد کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است و تا سال ۱۹۸۶ سنت کریستوفر و نویس نامیده می شد! یکی از کوچک ترین کشورهای جهان از نظر جمعیت از قرن ۱۷ جزء مستعمرات انگلیس بود اما در سال ۱۹۸۳ اعلام استقلال کرد. هرچند هنوز هم ملکه الیزابت دوم انگلیس در صدر این حکومت قرار دارد و نقش فرمایشی خود را حفظ کرده است.

منبع: theculturetrip.com

 

instagram
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری آرمان سیر آوا می باشد