چگونه در سفر پر انرژی باشیم

۱۳۹۷/۵/۲۳ سه شنبه
(0)
(0)
چگونه در سفر پر انرژی باشیم
چگونه در سفر پر انرژی باشیم
سفر کردن می تواند خسته کننده باشد. بین این همه خستگی ناشی از پرواز، بعدازظهرهایی که مسافتی طولانی را پیاده روی کرده اید و شب هایی که تا دیروقت بیرون بوده اید، شاید احساس کنید بعد از تعطیلات تان به یک تعطیلات دیگر برای رفع خستگی نیاز دارید. اما لزوما نباید اینطور باشد! شما می توانید هرجای دنیا که دوست دارید بروید، گردش کنید و بدون آن که خودتان را خسته کنید از هر لحظه ی سفرتان بهترین استفاده را بکنید.در ادامه چند راهکار ساده به شما می گوییم تا بتوانید در طول سفر پر انرژی و نمونه راهکارها برای اینکه بدانیم چگونه در سفر پر انرژی باشیم و یا چگونه در سفر سرحال باشیم.
چگونه در سفر پر انرژی باشیم : خواب شبانه خوب و با کیفیت
مهم ترین نکته، خواب شبانه ی مناسب و کافی است. اگر حداقل 7 ساعت نخوابیده باشید، امکان ندارد که بتوانید تمام روز بعد را پر انرژی بمانید. می دانم برای افرادی که به شب بیداری علاقه دارند دشوار است که بخواهند زود به رختخواب بروند اما این یکی از بهترین عادت هایی است که می توانید برای خود ایجاد کنید. هرکاری که می خواهید انجام بدهید، می توانید روز بعد هم انجام بدهید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، به خانه بروید، لپ تاپ را خاموش کنید. بهترین راه برای سپری کردن شب، خوابیدن است.

چگونه در سفر سرحال باشیم : آلبالو خشک
آلبالو
یکی از اقلامی که باید همیشه در سفر همراه من باشد، آلبالو خشک است. این آلبالوهای کوچک منبع طبیعی ملاتونین هستند که باعث بهبود کیفیت خواب می شوند و به چرخه ی خواب نظم می بخشند. مصرف روزانه تنها 225 گرم از این آلبالوهای خشک باعث می شود تا به کیفیت و مدت زمان خوابتان کمک شود بنابراین هنگام پرواز کمی از آن ها را با آب گازدار مخلوط کرده و میل کنید.دریافت این میزان ملاتونین به بدن شما کمک می کند تا با خستگی ناشی از پرواز مقابله کند. همچنین، هنگامی که به یک منطقه زمانی دیگر می رسید، به بدن برای بهبود نظم چرخه خواب کمک می کند. اگر در انتهای روز احساس کرختی و خستگی بیش از حد دارید، این میکس برای شما فوق العاده است.

چگونه در سفر پر انرژی باشیم : فعالیت و تحرک

 
ورزش و نرمش
نمی توانید دربرابر صبحانه ی چرب محلی یا نهار چهار وعده ای مقاومت کنید و البته که هیچ کس دوست ندارد از بوفه ی شام که همراه با دسر است و پس از آن با نوشیدنی از شما پذیرایی می شود، پرهیز کند. اما هیچ ایرادی ندارد! تا زمانی که شما فعالیت و تحرک داشته باشید، زیاده روی کردن مشکلی ایجاد نمی کند.یک وعده غذایی عالی میل کنید و سپس به جای استفاده از مترو برای گردش در شهر، عازم پیاده روی شوید. شب ها از نوشیدنی تان لذت ببرید و صبح روز بعد زود بیدار شوید تا برای دویدن به کنار دریا بروید.تحرک داشتن به خصوص در طول سفر بسیار اهمیت دارد. در طول پرواز های طولانی مدت در راهرو هواپیما قدم بزنید. اگر با قطار سفر می کنید تا انتهای قطار قدم بزنید و نرمش هایی را برای پاشنه پا انجام بدهید. اگر واقعا فضای محدودی دارید، کوچکترین حرکت ها نیز مفید هستند بنابراین از هر فرصتی برای تحرک داشتن استفاده کنید.

چگونه در سفر سرحال باشیم : تغذیه مناسب

 
غذا
یکی از بخش های موردعلاقه ی من در سفر غذا خوردن است. از ماهی سالمون اقیانوس آرام گرفته تا خیارهای آفریقایی و چری مویا...، خوراکی های خوش طعم و سالم بسیاری برای امتحان کردن وجود دارند.تغذیه ی سالم داشتن نباید کار دشوار و پرزحمتی محسوب شود. من دوست دارم یکی از آن زنانی باشم که همیشه یخچالشان پر از مواد غذایی سالم وغذای پخته شده خانگی باشد اما این کار همیشه امکان پذیر نیست.داشتن تغذیه سالم در طول پرواز و سفر فقط به انتخاب و تصمیم گیری درست شما بستگی دارد. من معمولا برای سفرها و پروازهای طولانی مدت اسنک هایم را از قبل آماده می کنم. از اسنک های ساده و موردعلاقه ی من آجیل به همراه آلبالو خشک، گردو (یک منبع غنی دیگر برای ملاتونین) و شکلات تلخ ارگانیک است که اسنکی سالم، خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان مناسب برای زمانی که درپرواز هستید است.شما می توانید همه جا به غذای سالم دسترسی داشته باشید. حتی در رستوران های فست فود زنجیره ای نیز می توانید به جای غذای سرخ کردنی، غذای گریل شده و کبابی سفارش دهید.تقریبا در هر فروشگاهی کنار بسته های شکلات و تنقلات، موز هم پیدا می شود. فراموش نکنید که غذا سوخت شما محسوب می شود!داشتن یک رژیم غذایی سالم به معنای محدودیت نیست. تغذیه مناسب داشتن یعنی به بدنتان انواع مختلف غذاها را برسانید.

چگونه در سفر سرحال باشیم : آب رسانی

 
آبرسانی
خسته، گرسنه و زودرنج شده اید؟ احتمالش زیاد است که تشنه باشید. قبل از این که سراغ یک فنجان قهوه یا کمی اسنک بروید، یک لیوان آب بنوشید. تفاوتی که ایجاد می کند شما را شگفت زده خواهد کرد. وقتی داخل هواپیما هستید، هر یک ساعت یک لیوان آب بنوشید.وقتی هوا گرم است هم می توانید میزان تحرک و فعالیت معمولتان را داشته باشید. نوشیدن هشت لیوان آب در روز قانون خوبی است اما وقتی در حال گردش در شهری با دمای 100 درجه فارنهایت هستید، ممکن است این میزان آب کافی نباشد بنابراین به خواسته های بدنتان توجه داشته باشید.

سفر پر انرژی : روتین بهداشتی

 
حمام
سرزنده و خوش ظاهر بودن اهمیت بسیاری دارد بنابراین مطمئن شوید که تمام لوازم بهداشتی و آرایشی ضروریتان را همراه خود دارید. برای سفرهای طولانی مدت یک مسواک مسافرتی و پاک کننده صورت حتما در کیف خود داشته باشید. اگر در تابستان سفر می کنید، مدام دوش گرفتن را فراموش نکنید.من به این نتیجه رسیده ام که در آب و هوای گرمسیری، دو دوش کوتاه مدت داشتن در طول روز بهتر از یک دوش بلند مدت است. حتی برای یک دقیقه زیر دوش آب سرد رفتن بدون این که موهایم را خیس کنم نیز من را سرحال و بانشاط می کند.در مجموع، برای پر انرژی بودن می بایست به بدنتان توجه داشته باشید. خواب مناسب داشته باشید، خوب غذا بخورید، هیدراته بمانید و در همه حال به خواسته های بدنتان گوش کنید.اگر با رعایت همه ی موارد بالا هنوز هم احساس ضعف و خستگی دارید، بنابراین وقت آن است که کمی خواب نیمروزی داشته باشید. :)
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری آرمان سیر آوا می باشد