مقاصد برتر ایران برای سفر در تابستان

۱۳۹۷/۴/۳ یکشنبه
(0)
(0)
مقاصد برتر ایران برای سفر در تابستان
مقاصد برتر ایران برای سفر در تابستان
روزهای طولانی و آفتاب داغ تابستان، شوق سفر را در دل آدم بیدار می‌کند. روزهای پر کار و شلوغی که هوس سفر را به تابستان موکول می‌کردیم گذشته‌اند و حالا فرصتی است تا به قول‌هایی که به خود، خانواده یا دوست‌هایمان داده‌ایم عمل کنیم. ما این بار قصد داریم شما را با 10 مقصد گردشگری هیجان‌انگیز که رخوت گرمای تابستان را از یاد آدم می‌برند آشنا کنیم، پس حتماً تا انتهای این مطلب را با ما همراه باشیدپیشنهادهای خود را از حوالی پایتخت شروع می‌کنیم و تا دورترین نقاط پیش می‌رویم.


دشت لار
دشت زیبای لار، در فاصله‌ی کمی از تهران و در شمال‌شرقی این شهر قرار دارد. بعد از اینکه تهران را از طریق جاده‌ی هراز ترک کردید، بعد از کمتر از صد کیلومتر به پلور می‌رسید. اینجا از جاده‌ی اصلی خارج شوید و به سمت شمال برانید. کمی بعد وارد پارک ملی لار می‌شوید. پارک ملی لار در کنار کوه لار، یکی از پناهگاه‌های حیات‌وحش است که گونه‌های متنوعی را در خود جای‌داده. تنوع گیاهی، رودخانه‌ها، دریاچهی سد لار و منظره‌ای از شکوه دماوند به طبیعت این دشت رنگ دیگری زده است. اگر در ابتدای تابستان به این دشت سفر کنید، شاید بخت با شما یار باشد و شقایق‌های وحشی لار را ببینید. شقایق‌هایی که عمر کوتاهی دارند، اما نقشی که در دل طبیعت می‌زنند تا ابد در خاطر رهگذران و مسافران می‌ماند.
دشت لاردشت لار

 

جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود قسمتی از جنگل‌های هیرکانی و از قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر. این جنگل که در اکثر مواقع زیر پوشش ضخیمی از ابر پنهان می‌شود، همچون اقیانوسی از ابر رؤیایی‌ترین چشم‌انداز طبیعی را پیش چشم گردشگرانش می‌نشاند. برای سفر به این جنگل زیبا باید از شهرستان شاهرود به سمت شمال و روستای ابر بروید. در شهر شاهرود چندین هتل و رستوران پذیرای مسافران هستند. در روستای ابر هم خانه‌های روستایی زیادی در دسترس شما خواهند بود تا تجربه‌ی سفر به این جنگل رؤیایی را با یک شب خوابیدن در خانه‌ی روستایی و خوردن نان و پنیر و کره‌ی محلی کامل کنید. راستی حتماً کفش و لباس مناسب برای چند ساعت قدم زدن در جنگل همراه خود داشته باشید.
جنگل ابرجنگل ابر

 

دیلمان

دیلمان، این بهشت مرتفع در شهرستان سیاهکل استان گیلان واقع‌شده است. طبیعت بکر و حیرت‌انگیز دیلمان در ارتفاعات استان گیلان، و در دل جنگل‌های این استان قرار دارد. دیلمان و طبیعت بی‌نظیرش در این فصل سال پیچیده در بوی سبز جنگل و عطر چای، جای مناسبی است تا چند روزی را به دور از هیاهو و دغدغه‌های زندگی شهری، و در آغوش طبیعت و در کنار مردمان باصفای دیلمی بگذرانید. شما می‌توانید در جاده‌ی قزوین-رشت بعد از لوشان به سمت منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی سیاهرود بپیچید تا با عبور از طبیعت بکر این منطقه به دیلمان برسید. همچنین می‌توانید از سیاهکل به سمت توشی برانید و در ادامه‌ی مسیر به دیلمان برسید. در این سفر لذت روستاگردی و ملاقات مردم خونگرم این منطقه را از دست ندهید. نوشیدن چای وطنی در کافه‌های روستایی هم که دیگر نیازی به یادآوری ندارد.
دیلماندیلمان

 

سرعین

سرعین اردبیل جزو معروف‌ترین مقاصد ایران است پس بهتر است بدانید که مناسب‌ترین زمان برای سفر به این شهر زیبا همین موقع است. در پاییز و زمستان هوای این شهر بسیار سرد است، اما از اواخر بهار تا اواخر تابستان مطبوع‌ترین آب‌وهوا را دارد. این روزها، هوای سرعین آن‌قدر خنک هست که چیزی از لذت غوطه‌ور شدن در حوض‌های آبگرم کم نکند، و آن‌قدر مطبوع هست که بتوانید با یک گردش نیمروزی در دامنه‌های سبلان روح خود را جلا دهید. برای صبحانه هم سرشیر و عسل این شهر را فراموش نکنید. ضمناً به شما پیشنهاد می‌کنم از روستاهای کنزق، ویلا درق و الوارس هم بازدید کنید.
سرعینسرعین

 

بهشت گمشده

بهشت گمشده نامی است برای منطقه‌ای خوش و آب‌وهوا و دل‌نشین، با مناظر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، که از شدت زیبایی نمی‌شود نامی برای آن انتخاب کرد. بهشت گمشده در 120 کیلومتری شهر شیراز، در شهرستان مرودشت و در بخش کامفیروز قرار دارد. بعد از عبور از مرودشت به سمت کامفیروز، مسیر دسترسی به این بهشت گمشده با کوچه‌باغ‌ها و طبیعت دل‌انگیز روستایی این منطقه شروع می‌شود. جنگل‌های بلوط، دریاچه‌ی سد درودزن، درخت‌های چنار، پوشش سبز، آبشارهای کوتاه و جویبارها، مزارع و معماری روستایی، همگی هنگام تفرج در بهشت گمشده شما در چشم‌انداز شما هستند. این منطقه‌ی رؤیایی طی دهه‌ی گذشته مورد توجه بیش از پیش گردشگران قرارگرفته است و همین موضوع آسیب‌های فراوانی به آن وارد کرده است، پس لطفاً در سفر به بهشت گمشده توجه بیشتری به حفظ و نگهداری طبیعت داشته باشید.
بهشت گمشدهبهشت گمشده

 

اورامان

اگر همیشه دوست داشتید به کردستان سفر کنید، الان بهترین زمان است. کوه‌های اورامان پوششی از مخمل به تن کرده‌اند، غلغل چشمه‌ها و هوای مطبوع، چشم‌اندازهای خیره‌کننده و مردم خونگرم کردستان در لباس‌های زیبای کردی به شما خوش‌آمد خواهند گفت. جاذبه‌های اورامان به طبیعت منحصربه‌فردش محدود نمی‌شود، معماری پلکانی و سنگی این منطقه که آدم را یاد ماسوله می‌اندازد، جشن‌ها و مراسم آیینی و تاریخی، غذاهای محلی، قصه‌ها و متل‌ها و زبان زیبای کردی از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند. یافته‌های باستان‌شناسی در روستاهای هجیج، ناو و اسپریز نیز از تاریخ دوازده‌هزارساله‌ی این منطقه حکایت می‌کنند. کفش‌ها و لباس‌های کردی بهترین سوغاتی‌های این منطقه هستند. یادتان نرود در سفر به اورامان حتماً آش محلی را امتحان کنید.
اوراماناورامان

 

قلعه‌بابک

در نزدیکی شهر کوهپایه‌ای و ییلاقی کلیبر، دژ تاریخی قلعه بابک قرار دارد. قلعه‌بابک که از یک سو مناظر باغ‌ها و کوه‌های کلیبر و از سوی دیگر چشم‌انداز جنگل‌های ارسباران را به گردشگران پیشکش می‌کند، چند سالی است که مورد توجه طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی قرار گرفته است. سفر به کلیبر و بازدید از قلعه‌بابک شامل تفرج در کوچه‌باغ‌ها، پیک‌نیک در جنگل و طبیعت کوهپایه‌ای، بازدید از یک مکان تاریخی و کمی کوه‌پیمایی ا‌ست. در شهر کلیبر هم چندین هتل و رستوران از مسافران پذیرایی می‌کنند، خانه‌ها و سوییت‌های اجاره‌ای هم در دسترس هستند. تأسیسات آب‌درمانی، باغ‌های زغال‌اخته، بافت تاریخی و رود ارس نیز از دیگر مقاصدی هستند که سفر شما به کلیبر و قلعه بابک را تکمیل می‌کنند.
قلعه بابکقلعه بابک

 

کوهرنگ

کوهرنگ یعنی باطل کردن گرمای تابستان. در گرم‌ترین روزهای تابستان کوهرنگ چنان هوای خنکی دارد که هر گردشگری را حیرت‌زده می‌کند. استان چهارمحال و بختیاری، با طبیعت چهارفصلش غافلگیری‌های متعددی برای مسافران دارد. یکی از این غافلگیری‌ها، کوهرنگ و طبیعت زیبای آن است. دشت لاله‌های واژگون روستای دیمه بنوستکی، دامنه‌های گلستان‌کوه، چشمه کوهرنگ، آبشار تونل کوهرنگ، چشمه‌ها و جویبارها و باغ‌ها و دشت‌های وسیع و سبز از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. هوای خنک و دشت‌های وسیع، باغ‌ها و چشمه کوهرنگ فضای مناسبی برای یک پیک‌نیک خانوادگی در دل طبیعت، یا چند ساعت پیاده‌روی فراهم می‌کنند.
کوهرنگکوهرنگ

 

باغ شازده ماهان کرمان

باغ ماهان یکی از 9 باغ ایرانی است که در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این باغ در 40 کیلومتری کرمان و در 6 کیلومتری شهر ماهان قرار دارد. این باغ مثل تمام باغ‌های ایرانی، تشکیل شده از دو عمارت که هر دو از معماری بسیار زیبایی در سر در و فضای داخلی عمارت برخوردار هستند. دیوارهای بلند آجری، درخت‌های انبوه میوه و درخت‌های چنار، باغچه‌های گل که در دو سوی نهر کشیده شده‌اند و جویبار روان و آبشارهای کوتاه که صدای پرطراوت آب را در محوطه‌ی باغ به جریان انداخته‌اند همه از جمله ویژگی‌های باغ ایرانی هستند که تمام و کمال و به بهترین شکل ممکن در باغ ماهان اجرا شده‌اند. یکی از تفاوت‌های این باغ که به درخشش هرچه بیشتر آن کمک کرده است، تعدد فواره‌های آن است، دیگر باغ‌های ایرانی یا به این تعداد فواره نداشته‌اند یا فواره‌هایشان به زیبایی این باغ نبوده است. روی هم رفته، باغ شازده ماهان کرمان، همچون نگینی در کویر و در مسیر کرمان - بم، در نزدیکی جاده‌ی کهن ابریشم هر مسافری را به استراحتی و تفرجی در این باغ دعوت می‌کند. گردشی که نه تنها طراوت و شادابی تفریح در باغ را به آدم هدیه می‌کند که بازدید از یک جاذبه‌ی تاریخی نیز محسوب می‌شود.
باغ شازده ماهان کرمانباغ شازده ماهان کرمان

 

خرم‌آباد

لرستان سومین استان پر آب کشور است و آب‌وهوایی چهارفصل دارد. خرم‌آباد مرکز این استان، همان‌طور که از نامش مشخص است، شهر خرم و زیبایی است که علاوه بر قدمت دیرینه‌اش به سرسبزی و طراوت شهرت دارد. آب‌وهوای مدیترانه‌ای خرم‌آباد و چشمه‌های متعددی که در این شهر جریان دارند اولین نکاتی هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر بعد از چشمه‌ها و جویبارهای فراوان، جنگل‌های بلوط و کوهپایه‌های سرسبز اطراف این شهر از جمله مخملکوه و دریاچه‌ی کیو و دشت لاله‌های واژگون هستند. قلعه‌ی فلک‌الفلاک، مناره‌ی آجری، پل شکسته، گرداب سنگی و آرامگاه باباطاهر نیز از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند. خرم‌آباد در کنار تمام جذابیت‌های طبیعی و تاریخی‌اش، مقصدی بسیار کم‌هزینه و مناسب برای سفرهای خانوادگی است. عسل، گلیم و صنایع چوبی هم از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند.
خرم آبادخرم آباد


نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری آرمان سیر آوا می باشد