بازدید از استانبول در 48 ساعت

۱۳۹۷/۴/۲۳ شنبه
(0)
(0)
بازدید از استانبول در 48 ساعت
بازدید از استانبول در 48 ساعت
چطور در 48 ساعت از استانبول دیدن کنیم
بازدید از استانبول در 48 ساعت، چطور در 48 ساعت از استانبول دیدن کنیم
اگر قصد سفر به استانبول با تور ترکیه را دارید، باید بدانید که دو روز برای بازدید از مکان های دیدنی استانبول واقعا زمان کمیست و استانبول دیدنی ها و تفریحات زیادی را برای توریستان در دل دارد. با این حال، برای یک برنامه سفر 2 روزه به استانبول، شهر دیدنی های تاریخی و چند جزیره زیبا، خود را آماده کنید. در ادامه شما را با یک برنامه سفر 2 روزه ایده آل به استانبول  برای آنهایی که برای اولین بار است به ترکیه سفر می کنند آماده کرده ایم . خوب است بدانید که این برنامه سفر یکی از محبوب ترین ها و حساب شده ترین ها در میان تور لیدران با تجربه استانبول است.
روز اول در استانبول : سلطان مهمد
صبح روز اول در استانبول :
قلب مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی استانبول، محله سلطان مهمد است، جایی که در آن بیشتر مکان های دیدنی و منحصر به فرد استانبول ترکیه قرار دارد، از مساجد سلطنتی گرفته تا کاخ بزرگ. سفر خود به استانبول را از میدان سلطان مهمد شروع کنید و از مسجد زیبای ایاصوفیه استانبول بازدید کنید. مسجد ایاصوفیه در سال 537 میلادی ساخته شد و به عنوان ساختمان کلیسای ارتدوکس شرقی مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1453 توسط امپراتوری عثمانی به مسجد تبدیل شد و حال سال هاست ( از سال 1935) که به موزه ی دیدنی استانبول تبدیل گشته است.
ایا صوفیه

در ادامه زمانیکه در میدان هستید، حتما از مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی شهرت دارد دیدن کنید. مسجد آبی در سال های 1609 تا 1617 در زمان سلطنت سلطان احمد ساخته شد. مسجد آبی به دلیل کاشی های آبی رنگ زیبا و تزیینات هنرمندانه دیوار ها از مساجد پر بازدید و بسیار دیدنی استانبول محسوب می شود. درست رو به روی میدان، آب انبار معروف باسیلیکا را خواهید دید که بزرگترین آب انبار باقی مانده از صدها سال پیش، از زمان قسطنطنیه است.

ناهار در استانبول

برنامه بعدی صرف ناهار در یکی از بهترین رستوران های محلی استانبول ترکیه است، برای مثال کافه سلطان مهمد از رستوران های قدیمی است که از سال 1320 باز است و امروزه مرکز توجه خانواده ها برای صرف غذا های سنتی ترکیه است. این رستوران سنتی قدیمی دستور پخت غذای خود را به همان صورت قدیمی نگه داشته و طعم لذیذ و واقعی غذا ها را می توانید در این رستوران بچشید.

بعد از ظهر در استانبول 

بعد از صرف یک غذای لذیذ خوشمزه، حال زمان کمی پیاده روی رسیده، به سمت خیابان کاخ توپکاپی پیاده روی کنید، مکان دیدنی مهم بعدی کاخ توپکاپی است که به مدت نزدیک بر 400 سال محل اقامت خانواده سلطنتی عثمانی و محل شلوغ ترین مراسمات دولتی و جشن های سلطنتی بوده است. در این قسمت، شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید بقیه روز را به بازدید از موزه باستان شناسی استانبول بگذرانید و یا به بازار بزرگ که یکی از بزرگترین بازارهای سر پوشیده در جهان است بروید. برای بازدید از بازار سوار تراموا شوید و در ایستگاه Cemberlitas پیاده شوید.
مسجد سلیمانیه

شام در استانبول

پس از گذشت یک روز عالی در زیبایی های تاریخی استانبول، برای صرف شام به رستوران ماهیگیر (Balıkçı Sabahattin ) بروید، این رستوران که از سال 1926 باز شده و قدمت آن به زمان های دور استانبول برمی گردد. شام خود را از میان یکی از غذا های روز انتخاب کنید و روز خود را در استانبول کامل کنید.

روز دوم در استانبول : کاراکوی، گالاتا و چوکورجوما

صبح روز دوم در استانبول 

در روز دوم تور استانبول، زمان آن رسیده که از مکان های دیدنی محلی استانبول دیدن کنید. در ابتدا به سمت کاراکوی حرکت کنید، کاراکوی یکی از همسایگی های محبوب پر از کافه، مغازه و گالری در استانبول است. چند تا از مشهور ترین مغازه های این ناحیه که در طول سفر می بایست به انها سر بزنید : فروشگاه طراحی Mae Zae، گالری هنری Artum، و فروشگاه لباس مردانه Bey Karakoy است.
استانبول

ناهار در استانبول

برای صرف ناهار حتما به رستوران کاراکوی بروید، در این رستوران غذا های سنتی و غذا های خانگی ترک را همراه با غذاهای مدرن خواهید یافت. منو این رستوران به طور مرتب عوض می شود، اما اگر به طور اتفاق در منو این رستوران alinazik را دیدید، به شما توصیه می کنیم تا حتما از آن بچشید. Alinazik یکی از لذیذ ترین غذا های استانبول ترکیه در طول سفر ما به این کشور بود.

استانبول

بعد از ظهر در استانبول

برای یک پیاده روی سر بالایی خود را آماده کنید، مقصد بعدی به سمت گاتالاست. از برج گاتالا استانبول دیدن کنید و سپس در خیابان Serdar-ı Ekrem که از خیابان های مدرن و مشهور شهر است پیاده روی کنید، در این خیابان، بهترین ایستگاه های فشن، بوتیک و کافه های استانبول را خواهید دید.
راه خود را به سمت خیابان شلوغ Istiklal کج کنید ، به سمت میدان تکسیم باز گردید و راه خود را به سمت Çukurcuma ادامه دهید، در این مکان گنجینه ای از سنگ های قیمتی نادری را خواهید دید که شما را حیرت زده می کنند.

شام در استانبول

برای صرف شام خداحافظی به یکی از بهترین رستوران های استانبولبروید و پس از شام باقلوای ترکیهرا پیش از بازگشت امتحان کنید. حتی می توانید به عنوان سوغاتی شیرین، از باقلوای ترکیه برای دوستان و آشنایان خود سوغات بگیرید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری آرمان سیر آوا می باشد