آنچه باید درباره ی آنکارا بدانیم

۱۳۹۷/۵/۴ پنج شنبه
(0)
(0)
آنچه باید درباره ی آنکارا بدانیم
آنچه باید درباره ی آنکارا بدانیم
راهنمای مسافرتی به آنکارا | Travel Guide To Ankara
اگر قصد سفربه پایتخت کشور ترکیهرا دارید باید از این موضوع با خبر باشید که وارد شهری می شوید که تلفیقی از مدرنیته و سنت آن را در برگرفته است. این شهر دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری برای گردشگران خود هست. در سال های اخیر آنکارا پیشرفت های زیادی داشته است. فرهنگ مردمان ترکیه به ایرانیان شباهت های زیادی دارد. لازم به ذکر است که یادگیری زبان ترکی استانبولی که زبان اصلی این منطقه است، کار بسیار سختی نیست اگر شما دارای اصالتی ترک باشید از لحاظ شنیداری می توانید بسیاری از کلمات را درک کنید، اگر هم فارس باشید به قطعیت می توان گفت که یادگیری این زبان مدت زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در راهنمای سفر به آنکارا قصد داریم تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماییم، ما را در سفر به شهر آنکارا در کشور ترکیه همراهی کنید.

آنکارا


موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا

کشور ترکیه در نیم کره شمالی جهان در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی ترکیه به گونه ای است که محلی برای ارتباطات بین دو قاره اروپا و آسیا می باشد. کشورهایی که با ترکیه هم مرز هستند عبارتند از ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سویه، یونان و بلغارستان . این کشور دارای ۸۱ استان است. حال ما در این راهنمای سفر می خواهیم درباره شهر آنکارا صحبت کنیم. شهر آنکارا، از لحاظ موقعیتی دومین شهر بزرگ ترکیه و به عنوان پایتخت این کشور عنوان شده است. موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا بین ۴ کوه و ۳ رودخانه قرار دارد. شهری که مرکز فرهنگ، بازرگانی، و جاذبه های گردشگریبسیاری می شود.
ankara


مختصری از تاریخ شهر آنکارا

آنکارا، جزء شهرهای قدیمی ترکیه محسوب می شود. این شهر دست خوش فراز و نشیب های زیادی در طول تاریخ شده و سلسله های مختلفی بارها بر آن تسلط یافته اند. از همین رو در فرهنگ مردم این شهر نقش هایی از ایرانی ها، رومی ها، سلجوقی ها و عثمانیان دیده می شود. قبل از اینکه جمهوری ترکیه تشکیل شود و آنکارا به عنوان شهری بزرگ در آن شروع به فعالیت نماید، تاریخ این شهر بر می گردد به زمان هیتی ها که در هزاره های دوم پیش از میلاد می زیستند. پس از آنها فریگیه ای ها، لیدیان، ایرانیان، یونانیان، گالات ها، رومیان، بیزانس ها و ترک ها بر این شهر تسلط یافتند.

 

ankara


امنیت در آنکارا

یکی از کلیشه هایی که هنگام به ترکیه به مسافران گفته می شود این است که در ترکیه پر از جیب بر است و مواظب جیبتان باشید! باید بگوییم که شما هنگام سفر به هر نقطه ای از جهان باید توجه بسیاری به لوازم با ارزش و مدارکتان باشید چرا که این موضوع در هر نقطه ای از جهان چه بسا در ایران خودمان هم نیز ممکن است که اتفاق بیوفتد، بنابراین ما در مورد امنیت در آنکارا باید بگوییم که شرایط آنگونه که دوستان و آشنایان برایتان ترسیم می کنند و در برخی از محله های پایین این شهر و همینطور در برخی مراکزی که بسیار شلوغ است باید حواستان را بیشتر جمع کنید. در آنکارا مناطقی وجود دارد که مانند   Ulus اولوس که محیط جالبی ندارد و هیچ جاذبه و مرکز خرید مناسبی هم در این محل وجود ندارد پس سعی کنید که اصلا پایتان به آن جا نرسد. و نکته دیگر این که کافه ها و محله هایی که در مناطق پرت هستند و هر عقل سلیمی امر می کند که این مکان ممکن است دردسر ساز شود نروید درست مثل ایران خودمان که در ساعات مشخصی به محله های مشخصی هیچ کس نمی رود.

 

آنکارا


اطلاعات کلی درباره شهر آنکارا

زبان:ترکی استانبولی
واحد پول:لیر یا تله
نوع برق شهری در آنکارا:۲۳۰ولت، ۵۰ هرتز
اختلاف ساعت با تهران:۱ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران عقب تر است.
شماره های ضروری
  • پلیس: ۱۵۵
  • آمبولانس: ۱۱۲
  • آتش‌نشانی: ۱۱۰
  • پلیس گردشگری: ۵۲۷۴۵۰۳
فرودگاه ها:فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوغا | Esenboğa Uluslararası Havalimanı

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری آرمان سیر آوا می باشد